Daca va planificati sa alegeti o varianta mai ieftina pentru magazinul dumneavoastra online la inceput, urmand ca ulterior, daca totul merge bine, sa treceti la o varianta mai performanta, ar trebui sa va ganditi de doua ori.
Dupa ce ati incarcat produsele si ati inscris site-ul la Google si alte motoare de cautare, acestea incep sa va indexeze paginile.
Apoi, in timp, veti intra pe diverse forumuri pentru a va promova produsele (cel putin asa e indicat) si veti pune link-uri catre ele. La fel veti face si pe Facebook, Google+, Twitter si alte retele de socializare.
Toate acestea va vor consuma foarte mult timp si energie, Google vede toata aceasta miscare si va va indexa site-ul din ce in ce mai bine. Veti ajunge astfel, in timp, sa aveti cateva sute de link-uri catre magazinul dumneavoastra online si veti considera ca l-ati promovat cat ati putut de bine, iar tot acest efort a meritat.
Ei bine, in momentul in care va hotarati ca a venit momentul sa treceti la un magazin online mai performant, toata aceasta munca de promovare va fi stearsa cu buretele pentru ca se schimba link-urile produselor, care nu vor mai fi indexate la inceput deloc de catre Google. Toate link-urile catre magazinul dumneavoastra online pe care le-ati raspandit pe forumuri si bloguri isi vor pierde valoarea si va trebui sa o luati de la zero, ceea ce se va traduce printr-o scadere, pentru o perioada, a vanzarilor.
Asadar, comerciantilor care sunt hotarati sa faca performanta din vanzarile online, le este recomandat sa aleaga din start un magazin performant chiar daca la inceput nu vor fi familiarizati cu platforma de administrare. Se pot obisnui cu ea treptat, la inceput nu vor folosi toate functionalitatile ci doar pe cele esentiale, insa in timp se vor obisnui, vor adauga din cand in cand functionalitati noi si astfel, ajutati de vechimea link-urilor, rezultatul final va fi mai bun.
Vezi si “Ce tip de magazin online mi se potriveste?“.