Intrebari frecvente

Neclaritati?

Intrebari frecvente

In cazul in care raspunsul la intrebarea ta nu se afla aici, te invitam sa ne contactezi si iti vom raspunde cu toata placerea.

Care este procedura daca doresc sa imi faceti un site?

Lucrurile se deruleaza foarte simplu: dupa completarea formularului de comanda, te vom contacta pentru a pune la punct detaliile. Apoi vei primi prin mail contractul, pe care te vom ruga sa ni-l trimiti semnat/stampilat fie prin mail, fie prin fax, factura care va include pretul site-ului, a domeniului daca este cazul si gazduirea pe prima luna, iar dupa confirmarea platii, in numai cateva zile, site-ul tau va fi gata.

Ce tip de magazin online mi se potriveste?

Daca aveti un magazin fizic sau depozit si ati dori sa cresteti vanzarile pasind in piata online, insa nu aveti foarte mult timp de alocat pentru acest lucru si nici pentru viitor nu intentionati sa va concentrati foarte tare, atunci pentru dumneavoastra este recomandat un magazin online cu o interfata de administrare cat mai simpla, deloc sofisticata, care sa contina functiile de baza a unui magazin online, plus feed de produse pentru comparatoarele de preturi.

Cea mai buna solutie in acest caz este magazinul online pe platforma Quick Cart.

Este o platforma foarte apreciata la nivel mondial tocmai datorita usurintei in exploatare, vitezei de incarcare (mult superioara chiar platformelor sofisticate) si functionalitatilor clare. Iar costurile sunt mai mici decat in cazul platformelor mai performante.

Cu ajutorul ei veti putea acoperi atat piata locala, prin afisarea in locuri vizibile din magazinul fizic a unui mesaj care sa indrepte clientii si catre magazinul online, dar si piata nationala prin promovarea cat mai agresiva pe Internet.

Daca insa sunteti hotarat sa penetrati cat mai bine piata online si sunteti dispus sa alocati mult timp si energie pentru asta, constienti fiind ca si concurenta va fi mare, atunci aveti nevoie de un magazin online mai performant.

Ce ar trebui sa aiba in plus acesta? Un sistem de fidelizare a clientilor prin cupoane de reduceri, puncte acordate in functie de valoarea cumparaturilor, eventual discounturi in functie de cantitate si un sistem propriu de afiliere.
Acesta din urma este un sistem ce va permite sa recrutati bloggeri care sa promoveze pe site-urile lor produsele dumneavoastra, contra unui comision din vanzari dinainte stabilit. Gestionarea vanzarilor generate de fiecare blogger in parte se realizeaza automat de catre sistem, tot ce va avea de facut proprietarul magazinului in acest sens este virarea comisioanelor.

Trebuie sa aveti in vedere insa ca un numar mare de afiliati, sute sau chiar mii, implica cel putin o persoana angajata pe post de Affiliate Manager, care sa se ocupe de virarea lunara a comisioanelor si, eventual, crearea de bannere.

Suplimentar, se poate alege o platforma cu sistem propriu de facturare (atentie, se pot crea doar facturi, nu si chitante; acestea vor trebui create separat) si, daca va doriti vanzari la nivel international, un magazin online in care descrierea produselor sa poata fi scrisa in diverse limbi.

Iar daca aveti stoc propriu, poate v-ar prinde bine si functia de gestionare automata, stocul scazand in sistem dupa fiecare vanzare realizata.

In acest caz, cea mai buna solutie este Open Cart.

Pentru a alege in cunostiinta de cauza, ar fi bine sa studiati caracteristicile fiecaruia in parte (poate ar fi bine sa le deschideti in ferestre separate, pentru o comparare mai usoara) si sa il alegeti in functie de ceea ce va doriti sa faca.

Sa incep cu un magazin online ieftin?

Daca va planificati sa alegeti o varianta mai ieftina pentru magazinul dumneavoastra online la inceput, urmand ca ulterior, daca totul merge bine, sa treceti la o varianta mai performanta, ar trebui sa va ganditi de doua ori.

Dupa ce ati incarcat produsele si ati inscris site-ul la Google si alte motoare de cautare, acestea incep sa va indexeze paginile.

Apoi, in timp, veti intra pe diverse forumuri pentru a va promova produsele (cel putin asa e indicat) si veti pune link-uri catre ele. La fel veti face si pe Facebook, Google+, Twitter si alte retele de socializare.

Toate acestea va vor consuma foarte mult timp si energie, Google vede toata aceasta miscare si va va indexa site-ul din ce in ce mai bine. Veti ajunge astfel, in timp, sa aveti cateva sute de link-uri catre magazinul dumneavoastra online si veti considera ca l-ati promovat cat ati putut de bine, iar tot acest efort a meritat.

Ei bine, in momentul in care va hotarati ca a venit momentul sa treceti la un magazin online mai performant, toata aceasta munca de promovare va fi stearsa cu buretele pentru ca se schimba link-urile produselor, care nu vor mai fi indexate la inceput deloc de catre Google. Toate link-urile catre magazinul dumneavoastra online pe care le-ati raspandit pe forumuri si bloguri isi vor pierde valoarea si va trebui sa o luati de la zero, ceea ce se va traduce printr-o scadere, pentru o perioada, a vanzarilor.

Asadar, comerciantilor care sunt hotarati sa faca performanta din vanzarile online, le este recomandat sa aleaga din start un magazin performant chiar daca la inceput nu vor fi familiarizati cu platforma de administrare. Se pot obisnui cu ea treptat, la inceput nu vor folosi toate functionalitatile ci doar pe cele esentiale, insa in timp se vor obisnui, vor adauga din cand in cand functionalitati noi si astfel, ajutati de vechimea link-urilor, rezultatul final va fi mai bun.

Ce e SEO si de ce e important

Acest articol se adreseaza clientilor, nu specialistilor, prin urmare va fi pe intelesul unui ne specialist.

Probabil ca inainte de a va comanda un site va documentati putin pe internet si ati tot vazut ca in multe oferte se pune accent pe SEO. Dar ce e acest SEO si la ce foloseste?

Ei bine, trebuie sa stiti ca atunci cand cineva face o cautare in motoarele de cautare, cum ar fi Google, acestea nu scaneaza site-urile in partea de informatie vizibila a accestora. Nu conteaza cat e de aratos sau cate poze are, pentru ca motoarele de cautare oricum nu pot deslusi imagini. Acestea cauta in partea nevazuta a site-ului, mai exact in codul sursa.

Daca un cod sursa a unui site nu contine anumite fragmente, sau le contine dar incomplet, pentru Google va fi greu sa il gaseasca, indiferent cat de bine ar arata. Si din 100 de pagini de rezultate ale cautarii, este foarte posibil sa il scoata in a… 101-a.

Din acest motiv, atunci cand doriti un site, trebuie sa apelati la un specialist, in niciun caz la vreo cunostinta care vi-l face gratuit. Pentru ca daca ulterior veti dori sa optimizati site-ul dpdvd SEO si veti apela la un specialist pentru asta, va costa mai mult decat site-ul in sine.

Solutia folosita de mc-regional.ro impaca in cel mai bun mod cu putinta la aceasta ora atat partea de SEO, cat si cea de functionalitati ale site-ului, totul la un pret incredibil. Pentru ca se folosesc numai platforme renumite si foarte apreciate la nivel mondial, care si-au dovedit in timp calitatile.

Comanda un astfel de site.

Ce tip de domeniu sa aleg?

Primul lucru atunci cand va doriti un site web este achizitionarea domeniului de tipul www.domeniuldorit.tld.

Exista mai multe variante:

  • domeniul .ro se cumpara cu cca. 50 euro si va va apartine, veti primi factura pe el si, eventual puteti sa il vindeti daca vreodata veti dori acest lucru
  • domeniile de tipul .com, .biz, .info, .org etc. NU se vand, ci se concesioneaza pentru cca. 16 euro/an si poate fi pastrat atata timp cat se plateste aceasta taxa anuala
  • domeniile de tip .eu, care de asemenea se concesioneaza si costa cca.  8.7 euro/an

Ultimele doua tipuri sunt recomandate doar in cazul in care se creaza un site pentru un eveniment spre exemplu, care se doreste promovat pe internet, insa dupa ce acesta are loc, domeniul nu va mai foloseste la nimic.
Daca este folosit pe termen lung, pentru site-uri ale firmelor, organizatiilor, institutiilor, atunci in nici 3 (trei) ani deja ati platit mai mult pentru el. Singura situatie in care si acestea este indicat sa le foloseasca este aceea in care doresc sa scoata in evidenta faptul ca se adreseaza pietei internationale.

Domeniul .ro este recomandat atunci cand site-ul este folosit pe perioada nedeterminata, cum ar fi un site de prezentare al unei firme. In acest caz, chiar daca suma initiala a fost sensibil mai mare, in 3 ani aceasta va fi mai mica decat in cazul domeniilor cu plata anuala. In plus, domeniile .ro sunt mult mai bine indexate de catre Google, mai usor de gasit in Romania. Si asta isi doresc toti cei ce se adreseaza pietei nationale.

Din acest motiv, in oferta standard de pe acest site sunt specificate doar domeniile .ro, insa daca totusi doriti un domeniu concesionabil, puteti specifica acest lucru in comanda.

Atentie: daca doriti sa va protejati brandul, este imperativ necesar sa achizitionati numele de domeniu cu TOATE terminatiile de mai sus, astfel incat o alta firma, poate chiar concurenta, sa nu poata achizitiona acelasi nume de domeniu, cu brandul dumneavoastra spre exemplu, insa cu alta terminatie.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.